adobe cs3 op mountain lion?
Ad Koster
2013-06-06 17:11:19 UTC
Ik lees op de verschillende engelstalige fora veel verschillende dingen
over het installeren van het oude pakket CS3 op een Mac met 10.8.

Heeft in deze ng iemand ervaring hiermee?
Ik krijg het pakket geïnstalleerd, maar printen lukt bijvoorbeeld niet.
Ook kan ik geen updates binnenhalen, want de updater zegt dat die er
niet zijn...... Wat uiteraard niet klopt als je installeerd vanaf de
originele dvd.

Bij voorbaat dank voor tips.
Ad
unknown
2013-06-06 17:17:05 UTC
Post by Ad Koster
Ik lees op de verschillende engelstalige fora veel verschillende dingen
over het installeren van het oude pakket CS3 op een Mac met 10.8.
Heeft in deze ng iemand ervaring hiermee?
Niet persoonlijk, maar volgens mij ondersteunt Adobe CS3-op-ML niet.
Post by Ad Koster
Ik krijg het pakket geïnstalleerd, maar printen lukt bijvoorbeeld niet.
Ook kan ik geen updates binnenhalen, want de updater zegt dat die er niet
zijn......
Het kan goed zijn dat de updater (en misschien ook het printer gedeelte)
gebruik maken van verouderde PPC binaries. Tot aan ML deden die het ook op
Intel-hardware, maar sinds ML niet meer.

Heb je al op de Adobe website gezocht naar updates? Meestal kun je ze
namelijk ook los downloaden.
robert
Ad Koster
2013-06-06 18:42:20 UTC
Post by Ad Koster
[...]
Ik heb wel even gezocht op de site van Adobe, maar kon niet snel iets
vinden. Alles gaat over CS6 wat je vind.
Maar ik ga toch nog maar eens opnieuw zoeken, want een nieuwere versie
is toch echt te kostbaar.
CS3 voldeed nog prima voor op de MacBook van mijn dochter.
Ze is overgestapt van een bijna 7 jaar oude MacBook (de witte) naar een
MacBook Pro.
JosL
2013-06-06 19:08:45 UTC
Post by Ad Koster
Ik lees op de verschillende engelstalige fora veel verschillende dingen
over het installeren van het oude pakket CS3 op een Mac met 10.8.
Heeft in deze ng iemand ervaring hiermee?
Mijn InDesign is nog CS3 en werkt prima op mijn MacbookPro van 2009 met
ML 10.8.4. Maar ik heb het pakketje geïnstalleerd in 2009, dus onder een
ouder OS. Het heeft verschillende system updates overleefd, maar ik weet
niet of ik het met de originele DVD nu zou kunnen installeren. Dat zou
overigens toch niet gaan, want het is een upgrade pakket, dat een oudere
legale versie nodig heeft. En die heb ik intussen niet meer.
Jos, Geleen NL
Johan W. Elzenga
2013-06-07 07:35:47 UTC
Post by Ad Koster
[...]
Waarom zou dat niet kloppen? Het kan toch zijn dat Adobe die super oude
updates inmiddels van hun server verwijderd heeft? Het zou me meer verbazen
als ze er nog wèl stonden.
Johan W. Elzenga, Editor/Photographer, www.johanfoto.com
unknown
2013-06-07 07:57:53 UTC
Post by Johan W. Elzenga
Waarom zou dat niet kloppen? Het kan toch zijn dat Adobe die super oude
updates inmiddels van hun server verwijderd heeft? Het zou me meer
verbazen als ze er nog wèl stonden.
De PS update staat in ieder geval nog op de website:
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3774
robert
Johan W. Elzenga
2013-06-08 09:55:08 UTC
Post by unknown
Post by Johan W. Elzenga
[...]
Dat is dan mooi, en daarmee lijkt me dat het probleem is opgelost. Het zegt
overigens niet dat een automatische update vanuit het programma dus ook nog
steeds mogelijk moet zijn. Misschien gebruikt het programma een verouderd
IP-adres om te checken, of misschien is die server er niet meer.
Johan W. Elzenga, Editor/Photographer, www.johanfoto.com
Ad Koster
2013-06-08 13:44:17 UTC
Post by Johan W. Elzenga
Post by unknown
Post by Johan W. Elzenga
[...]
Ik zal nog niet te vroeg juichen, maar ik heb door het terugzetten van
de klok van de MacBook naar september 2011, nu alle updates binnen!

Nu nog installeren. Daar is hij al meer dan een uur mee bezig.
Het laatste kwartier staat hij stil lijkt het...... Maar ik blijf hopen.
S.G.
S.G. (via Eternal)
Ad Koster
2013-06-10 14:57:20 UTC
Post by S.G.
Post by Johan W. Elzenga
Post by unknown
Post by Johan W. Elzenga
[...]
En die hoop was terecht!
Alles draait, naar het zich laat aanzien, inmiddels prima.

Met dank aan posters in deze ng, die me tips gaven.

Ad
S.G.
2013-06-10 18:04:55 UTC
Geknipt
[...]