Zattoo TV - deel 2
Hans Konings
2008-12-30 09:15:00 UTC
In een eerdere discussie in deze groep...

... beloofde ik mijn ervaring met jullie te delen over Zattoo TV ophalen en
instellen in Spanje. Ik kan daarover kort zijn: downloaden van de software
is geen probleem, maar installeren op de eeePC lukt vooralsnog niet.
Zattoo "ondersteunt" alleen de Linux-smaak van Ubuntu. M'n iBook ligt nog
in NL, dus veel te testen valt er nog niet helaas.

Groeten van de Costa Brava,
gr-hk
Hans Konings
2008-12-30 22:13:41 UTC
Post by Hans Konings
[...]
De aanhouder wint en inmiddels zit ik tv te kijken op de eeePC! Dat ziet er
dan zo uit:

In tegenstelling tot wat Zattoo voor Nederland belooft, is Zattoo in Spanje
niet gratis. Er is keuze uit Basic (klein schermpje) en High Definition
(volledig scherm). Basic kost ca. 13 euro/jaar en is op dit moment voor de
eeePC meer dan genoeg. Temeer omdat het maar om een test gaat. :-)

Ik heb nu keus uit vrijwel alle publieke en commerciele Spaanse zenders,
iets wat met de satellietschotel in NL onmogelijk is, plus nog wat Franse
en Duitse kanalen. Ik heb betaald met m'n Spaanse credit card en een
postcode in Spanje opgegeven. Betaling en registratie verliepen
probleemloos.

De ontvangst is niet heel geweldig (geluid valt vaak weg) en het zappen
tussen kanalen erg traag (er wordt eindeloos gebufferd), maar dit kan ook
aan de computer en/of ADSL-verbinding liggen. Het OS van de eeePC
(Xandros/KDE) wordt tenslotte niet "ondersteund" door Zattoo (wat dat ook
betekenen mag). Maar ik ga ervan uit dat dit alles onder OSX met een snelle
computer probleemloos zal werken.

Nu rest nog de vraag: zal ik de Spaanse zenders nog steeds kunnen zien,
zodra ik terug ben in Nederland? Of worden de uitzendingen dan op grond van
m'n ip-adres geblokkeerd? Dat er in Spanje betaald moet worden heeft immers
alles met de auteursrechten van doen.
gr-hk
James T. Kirk©
2009-01-03 11:20:16 UTC
Post by Hans Konings
[...]
Hoe is het weer daar? ;-)
--
groeten,
____________________________Jim©
~ My Mac really opens up windows ~
Hans Konings
2009-01-05 08:42:41 UTC
[...]
Post by James T. Kirk©
Post by Hans Konings
Groeten van de Costa Brava,
Hoe is het weer daar? ;-)
't Was bar ende boos. Zie hier een foto van achter ons huis op 2e kerstdag:
http://www.elmundo.es/elmundo/2008/12/27/espana/1230369619.html

Ondertussen terug in NL en wat denk je? Geen Spaanse tv meer op de eee. En
ook (nog) geen Nederlandse. Je hebt voorlopig dus niet veel aan Zattoo TV
op je peecee.
gr-hk
James T. Kirk©
2009-01-06 14:14:11 UTC
Post by Hans Konings
http://www.elmundo.es/elmundo/2008/12/27/espana/1230369619.html
Kortom, t' had de Veluwe kunnen zijn en winterbanden zijn daar niet
gebruikelijk! (Ben ik blij, dat ik zoiets heb!)
Post by Hans Konings
Ondertussen terug in NL en wat denk je? Geen Spaanse tv meer op de eee. En
ook (nog) geen Nederlandse. Je hebt voorlopig dus niet veel aan Zattoo TV
op je peecee.
Bummer.